torsdag 22 mars 2012

Övergång till storhäst.

Tänkt i ca 6 månader nu, hur de kommer vara när jag lägger ponnytiden på hyllan (inte helt och hållet kommer tävla ungponnier så fort jag får chansen!) och börjar tävla storhäst. Det kommer vara jobbigt, för ingenting slår ponnytiden, ingenting slår ponnier, ingenting! Ponnisar for the win! Men man blir 18 någon gång och får inte längre tävla avd A från och med lokal och uppåt på ponny :( Så då är det liksom dax att bli vuxen, bli inte flänga runt på sin omhoppnings ponny! Utan allt blir så seriöst! Allt blir så liksom inte min grej :( Jag vet inte om min bästa vän och trogna tävlingskamrat kommer följa med och tävla storhäst längre :( Och hur ska ja hitta en häst som är tillräckligt liten och tillräckligt utbildad? Och inte allt för dyr i plånboken och helst foder/utlåning :( Det blir svårt.. Klart det finns väl några på ridskolan, Chivas kanske? Men han är inte ens tävlad tror jag :(
Men vi får se. Än är det inte dax ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar